O nas

"Niektórzy nazywają to nauczaniem, inni opieką. Jakkolwiek nazwiemy konsultacje scenariuszowe, nie chodzi o przekazywanie wiedzy. Polegają one raczej na wspólnym odkrywaniu możliwości drzemiących w danym projekcie."

- Ralf Orthel, Reżyser

Atelier zostało założone przez młodych, doświadczonych zarówno na lokalnym jak i na międzynarodowym rynku, scenarzystów i konsultantów scenariuszowych. Ich międzynarodowe doświadczenie przekładamy na polskie realia, wdrażając na lokalny grunt nowe sposoby myślenia o pracy nad tekstem. Relacje między konsultantami a uczestnikami pozbawione są zależności uczeń – mistrz. W zamian za to skupiamy się na kreowaniu przestrzeni do wzajemnej, twórczej inspiracji, dostosowanej do indywidualnych potrzeb twórców. Za każdą opowieścią stoją scenarzyści, którzy - prócz talentu - muszą mieć też odpowiednie warunki do pracy. Staramy się je stworzyć, ponieważ zależy nam, by polskie kino wzbogaciło się o kolejne - dobrze napisane i ciekawe historie.

Natalia Łodygowska
Managerka projektu

Producentka i scenarzystka. Producentka wykonawcza filmów “Magdalena” (reż. Filip Gieldon), “Victoria” (reż. Karolina Porcarii) i “Followers. Odpalaj lajwa” (reż. Jakub Radej). Absolwentka Szkoły Filmowej w Katowicach (Organizacja Produkcji TV i Filmowej) oraz Wajda School (Development Kreatywny). Uczestniczka warsztatów KIDS KINO LAB jako producentka projektu oraz Atelier Scenariuszowego jako scenarzystka. Scenariuszowa stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (“Ostatnia róża na

Ziemi”) oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (“Dyslektyczka”). Junior producer tutor u boku Ronalda Kruschaka podczas Kids Kino Lab w 2022 roku. Od 2023 roku związana z Atelier Scenariuszowym jako project manager.

 

Natalia Łodygowska
Anna Bielak
Ekspertka ds. developmentu i produkcji

Scenarzystka i konsultantka scenariuszowa, od końca 2020 roku Szefowa Developmentu w Aurum Film. Pracuje koncepcyjnie nad projektami fabularnymi i serialowymi rozwijanymi w firmie. Jest współzałożycielką warsztatów Atelier Scenariuszowe oraz Script A Story. Od 2013 roku opiniuje scenariusze dla instytucji i programów na rynku polskim i międzynarodowym (m.in. Midpoint, Animarkt Stop Motion Forum, Baltic Pitching Forum). W latach 2016-2018 asystentka Philipa LaZebnika na warsztatach Kids Film.PRO. Współpracowała także ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty i Warsaw Kids Film Forum. Wiedzę scenariuszową rozwijała m.in. w programie LIM - Less is More, Midpoint Training for Trainers i Feature Launch oraz Six Days of Practice i Script Circle w Berlinie pod okiem takich tutorów jak Franz Rodenkirchen i Francoise von Roy czy Séverine Cornamusaz. Rozwija też własne projekty jako scenarzystka.

Anna Bielak
Aleksandra Świerk
Konsultantka scenariuszowa

Scenarzystka, reżyserka i konsultantka scenariuszowa. Konsultuje w Polsce i za granicą, jako mentor współpracuje z TorinoFilmLab, Cinekid, Full Circle Lab. Współautorka scenariusza do filmu „Maryjki” (reż. Daria Woszek) nagrodzonego w konkursie scenariuszowym Trzy Korony. Film zadebiutował na amerykańskim festiwalu SXSW, w Polsce zdobył nagrodę publiczności na OFF CAMERA 2020. Reżyserka i scenarzystka krótkometrażowej fabuły "Kamuflaż" (Grand Prix na Demakijaż Film Festiwal 2019, zwycięzca New Talents Competition na Easter Neighbours Film Festival 2020 i Venezia Shorts Italy). Scenarzystka pełnometrażowej animacji „Przytul mnie. Poszukiwacze miodu” (reż. Anna Błaszczyk). Obecnie pracuje między innymi nad pełnometrażową animacją opartą na bestsellerowych reportażach Witolda Szabłowskiego „Tańczące Niedźwiedzie” oraz swoim reżyserskim debiutem fabularnym.

Aleksandra Świerk
Norah Mc Gettigan
Konsultantka scenariuszowa

Scenarzystka, reżyserka i konsultantka scenariuszowa. Jest magistrem reżyserii filmowej po Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, gdzie od 2013 roku uczy pisania scenariuszy. Rozwijała swoją wiedzę na międzynarodowych warsztatach, w tym "Six Days of Practice" (Berlin) i Midpoint Training (Praga/Łódź).

Jej filmy krótkometrażowe "A Song for Rebecca" i "The Water Fight" zostały zakwalifikowane do konkursu Cinéfondation na MFF w Cannes. Jej film "Jak to jest być moją matką" zdobył nagrody na całym świecie. Jej debiut fabularny "Sanctuary" zdobył wiele nagród, a także nominację w kategorii "Najlepszy film" na British Independent Film Awards 2013. Obecnie jest współautorką norweskiego filmu fabularnego, który jest częścią Torino Script Lab 2024.

Norah Mc Gettigan
Filip Kasperaszek
Konsultant scenariuszowy

Od 2023 roku jest jednym z głównych tutorów rocznego programu SeriesLab organizowanego przez TorinoFilmLab. Od 2016 roku wykłada na międzynarodowym programie scenariuszowym Scuola Holden we Włoszech. W latach 2014-2021 starszy wykładowca na katedrze scenariopisarstwa w Szkole Filmowej w Łodzi. Prowadzi warsztaty scenariuszowe na całym świecie, m.in. dla Netflixa, Tatino Films, TFL Next, TFL Extended, Screens of Tomorrow. 

Jako asystent prowadził zajęcia z analizy scenariuszy na Columbia University. Jako konsultant lub członek komisji selekcyjnej współpracował też m.in. z fabularnym TorinoFilmLab, z CineQuaNonLab, Flanders Audiovisual Fund, Mazowieckim Funduszem Filmowym, ze Szkołą Wajdy i Narodowym Centrum Kultury Filmowej.

Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi i Columbia University w Nowym Jorku (Master of Fine Arts). Ukończył liczne warsztaty i kursy scenariuszowe oraz dla konsultantów scenariuszowych, m.in.: TorinoFilmLab, Sources2, CineQuaNonLab, MFI Script 2 Film, Berlinale Talents, New York University, TransAtlantic Talent Lab oraz IFP Filmmakers Seminar przy Lincoln Center.

W 2023 nominowany przez Gildię Scenarzystów Polskich do nagrody za najlepszy scenariusz filmu fabularnego. Laureat nagrody Bestseller Empiku (2021). Jeden ze scenarzystów bestsellerowej gry Dying Light 2 (studio Techland). Stypendysta Hollywood Foreign Press Association (Złote Globy), Columbia University oraz Ministerstwa Kultury.

Psychoterapeuta Gestalt w trakcie szkolenia (na Norsk Gestaltinstitutt Høyskole). Certyfikowany saunamistrz. Kucharz amator. Miłośnik życia i tańca. Tantryk.

 

Filip Kasperaszek
Joanna Szymańska
Ekspertka ds. developmentu i produkcji

Prezeska i wspólniczka w firmie Shipsboy. Producentka, specjalizująca się w rozwoju projektów ("development executive"), absolwentka Berlinale Talent Campus (2011), EAVE Producers Workshop (2015) oraz 30. Edycji ACE PRODUCERS (2021). Zrealizowała kilkanaście krótko- i pełnometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych, w tym także koprodukcje międzynarodowe. Za film „Mleczny brat” (reż. Vahram Mkhitaryan, prod. Wajda Studio) zdobyła Nagrodę dla Najlepszego Producenta Filmów Krótkometrażowych i Dokumentalnych na 54. Krakowskim Festiwalu Filmowym.

Ukończyła studia prawnicze i aktywnie angażuje się w działalność na rzecz rozwoju przemysłu filmowego w Polsce. W latach 2017-2020 zasiadała w Radzie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Jest zastępcą przewodniczącego Rady Europejskiej Akademii Filmowej. W ramach Łódzkiej Szkoły Filmowej rozwija projekt doktoratu.

Joanna Szymańska