O nas

"Niektórzy nazywają to nauczaniem, inni opieką. Jakkolwiek nazwiemy konsultacje scenariuszowe, nie chodzi o przekazywanie wiedzy. Polegają one raczej na wspólnym odkrywaniu możliwości drzemiących w danym projekcie."

- Ralf Orthel, Reżyser

 

Atelier zostało założone przez młodych, doświadczonych zarówno na lokalnym jak i na międzynarodowym rynku, scenarzystów i konsultantów scenariuszowych. Ich międzynarodowe doświadczenie przekładamy na polskie realia, wdrażając na lokalny grunt nowe sposoby myślenia o pracy nad tekstem. Relacje między konsultantami a uczestnikami pozbawione są zależności uczeń – mistrz. W zamian za to skupiamy się na kreowaniu przestrzeni do wzajemnej, twórczej inspiracji, dostosowanej do indywidualnych potrzeb twórców. Za każdą opowieścią stoją scenarzyści, którzy - prócz talentu - muszą mieć też odpowiednie warunki do pracy. Staramy się je stworzyć, ponieważ zależy nam, by polskie kino wzbogaciło się o kolejne - dobrze napisane i ciekawe historie.

 

 

 

Anna Bielak
Konsultantka

Konsultantka scenariuszowa, story edytorka i scenarzystka. Szefowa Developmentu w Aurum Film (“Żeby nie było śladów”, “Król”). Opiniuje scenariusze dla różnych instytucji i programów na rynku polskim i międzynarodowym (m.in. Midpoint, Animarkt Stop Motion Forum, Baltic Pitching Forum). W latach 2016-2018 asystentka Philipa LaZebnika na warsztatach Kids Film.PRO - dedykowanych rozwojowi projektów dla dzieci i młodzieży. Współpracowała także ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty podczas organizacji Warsaw Kids Film Forum jako selekcjonerka projektów. Między 2017 a 2019 rokiem Dyrektor Artystyczna Script Fiesty - festiwalu dla scenarzystów organizowanego przez Warszawską Szkołę Filmową. 

 

Ukończyła filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, a wiedzę scenariuszową rozwijała na wielu międzynarodowych warsztatach (m.in. LIM - Less is More, Midpoint Training for Trainers i Feature Launch oraz Six Days of Practice i Script Circle w Berlinie) i pod okiem takich tutorów jak Franz Rodenkirchen i Francoise von Roy czy Séverine Cornamusaz. 

Anna Bielak
Aleksandra Świerk
Konsultantka

Scenarzystka i konsultantka scenariuszowa. Absolwentka międzynarodowych kursów scenariuszowych organizowanych między innymi przez Midpoint, NISI MASA, The Script Factory, FAMU i Sources2. W 2016 ukończyła program dla konsultantów scenariuszowych TorinoFilmLab Story Editing pod okiem jednego z najbardziej uznanych europejskich scenarzystów Razvana Radulescu.     

Wykłada, konsultuje, czyta scenariusze, prowadzi warsztaty polskie i międzynarodowe, w tym TorinoFilmLab Extended, TorinoFilmLab Next, Full Circle Lab. Jurorka programu onemovieproject, selekcjonerka filmów w konkursie fabularnym Krakowskiego Festiwalu Filmowego i scenariuszy w konkursie scenariuszowym Script Wars. 

Współautorka scenariusza pełnometrażowej fabuły "Maryjki" w reżyserii Darii Woszek (Najlepszy Film i Reżyseria na Fantasia Film Festival 2020, Nagroda Publiczności na OffCamera 2020, oficjalna selekcja SXSW 2020). Laureatka konkursów scenariuszowych polskich i zagranicznych (m. in. nagroda dla shorta"Lilly" w konkursieToo Short To Die, wyróżnie dla scenariusza fabuły "Maryjki" w konkursie Trzy Korony Małopolska Nagroda Filmowa). Reżyserka i scenarzystka krótkometrażowej fabuły "Kamuflaż" (Grand Prix at Demakijaż Film Festival 2019, zwycięzca New Talents Competition na Easter Neighbours Film Festival 2020 i Indie Shorts Award Cannes). 

Aleksandra Świerk
Norah Mc Gettigan
Konsultantka

Scenarzystka, reżyserka i konsultantka scenariuszowa. Urodziła się w Irlandii. Ukończyła studia teatralne na University of Ulster w Irlandii Północnej, a następnie reżyserię filmową w PWSFTviT w Łodzi, gdzie od 2013 roku wykłada na wydziale scenariopisarstwa. Wiedzę scenariuszową rozwijała na różnych międzynarodowych warsztatach - między innymi Midpoint Training for Trainers.

 

Jej wielokrotnie nagradzane filmy krótkometrażowe „The Water Fight” i „A Song for Rebecca” zostały oficjalnie wybrane do konkursu Cinéfondation na MFF w Cannes. Jej film „Jak to jest być moją matką” – zrealizowany w ramach programu „30 minut” – zdobywał nagrody w całej Europie i Ameryce Północnej. W 2012 roku zrealizowała debiutancki film pełnometrażowy „Sanktuarium”. Zdobył on wiele nagród, a także nominację w kategorii najlepszy film na British Independent Film Awards 2013 oraz nominację dla najlepszej aktorki (Anne-Marie Duff) na Irish Film and Television Awards 2013. Obecnie rozwija swój drugi pełnometrażowy film fabularny.

Norah Mc Gettigan
Filip Kasperaszek
Konsultant

Ukończył Columbia University w Nowym Jorku z tytułem Master of Fine Arts oraz Szkołę Filmową w Łodzi. Absolwent licznych kursów scenariuszowych i dla konsultantów scenariuszowych, m.in.: TorinoFilmLab, Sources2, CineQuaNonLab w Meksyku, MFI Script 2 Film, Berlinale Talents, TransAtlantic Talent Lab oraz IFP Filmmakers Seminar przy Lincoln Center. Stypendysta Hollywood Foreign Press Association (organizacji przyznającej Złote Globy) i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 

Od 2014 r. wykładał scenariopisarstwo w Szkole Filmowej w Łodzi, a od 2016 r. na międzynarodowym programie scenariuszowym w Scuola Holden w Turynie. Współpracuje lub współpracował też m.in. z TorinoFilmLab, ze Szkołą Wajdy i Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty. Jako asystent prowadził zajęcia z dramaturgii na Columbia University. 

Pracował przy developmencie ponad 60 filmów fabularnych w USA, Europie, Chinach i Indiach. Obecnie skupia się na pracy w Europie, przy projektach TV oraz na pisaniu z polskimi reżyserami. 

Filip Kasperaszek
Joanna Szymańska
Konsultantka ds. produkcyjnych

Prezeska i wspólniczka w firmie Shipsboy. Producentka, specjalizująca się w rozwoju projektów ("development executive"), absolwentka Berlinale Talent Campus (2011) i EAVE Producers Workshop (2015). Zrealizowała kilkanaście krótko- i pełnometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych, w tym także koprodukcje międzynarodowe.  

Za film „Mleczny brat” (reż. Vahram Mkhitaryan, prod. Wajda Studio) zdobyła Nagrodę dla Najlepszego Producenta Filmów Krótkometrażowych i Dokumentalnych na 54. Krakowskim Festiwalu Filmowym. Ukończyła studia prawnicze i aktywnie angażuje się w działalność na rzecz rozwoju przemysłu filmowego w Polsce. W latach 2017-200 zasiadała w Radzie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Jest członkinią Rady Europejskiej Akademii Filmowej.  

Joanna Szymańska
Gloria Szostakow
asystentka koordynatorki

Studentka na wydziale Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej w Szkole Filmowej w Łodzi. Od 2022 roku współpracuje również ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty przy organizacji produkcji Young Horizons Industry. W roku 2022 odbyła staż w firmie Shipsboy, jako asystentka ds. PR'u. W latach 2021-2022 zajmowała się kwestiami dystrybucyjnymi w Gdańskim Centrum Filmowym im. Andrzeja Wajdy. Swoje pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywała w Fundacji Rozwoju Kinematografii, gdzie zajmowała się koordynacją kin plenerowych w całej Polsce.

Gloria Szostakow