O nas

"Niektórzy nazywają to nauczaniem, inni opieką. Jakkolwiek nazwiemy konsultacje scenariuszowe, nie chodzi o przekazywanie wiedzy. Polegają one raczej na wspólnym odkrywaniu możliwości drzemiących w danym projekcie."

- Ralf Orthel, Reżyser

 

Atelier zostało założone przez młodych, doświadczonych zarówno na lokalnym jak i na międzynarodowym rynku, scenarzystów i konsultantów scenariuszowych. Ich międzynarodowe doświadczenie przekładamy na polskie realia, wdrażając na lokalny grunt nowe sposoby myślenia o pracy nad tekstem. Relacje między konsultantami a uczestnikami pozbawione są zależności uczeń – mistrz. W zamian za to skupiamy się na kreowaniu przestrzeni do wzajemnej, twórczej inspiracji, dostosowanej do indywidualnych potrzeb twórców. Za każdą opowieścią stoją scenarzyści, którzy - prócz talentu - muszą mieć też odpowiednie warunki do pracy. Staramy się je stworzyć, ponieważ zależy nam, by polskie kino wzbogaciło się o kolejne - dobrze napisane i ciekawe historie.

 

 

 

Aleksandra Świerk
Konsultantka

Scenarzystka i konsultantka scenariuszowa. Absolwentka międzynarodowych kursów scenariuszowych organizowanych między innymi przez Midpoint, NISI MASA, The Script Factory, FAMU i Sources2. W 2016 ukończyła program dla konsultantów scenariuszowych TorinoFilmLab Story Editing pod okiem jednego z najbardziej uznanych europejskich scenarzystów Razvana Radulescu.     

Wykłada, konsultuje, czyta scenariusze, prowadzi warsztaty polskie i międzynarodowe, w tym TorinoFilmLab Extended, TorinoFilmLab Next, Full Circle Lab. Jurorka programu onemovieproject, selekcjonerka filmów w konkursie fabularnym Krakowskiego Festiwalu Filmowego i scenariuszy w konkursie scenariuszowym Script Wars. 

Współautorka scenariusza pełnometrażowej fabuły "Maryjki" w reżyserii Darii Woszek (Najlepszy Film i Reżyseria na Fantasia Film Festival 2020, Nagroda Publiczności na OffCamera 2020, oficjalna selekcja SXSW 2020). Laureatka konkursów scenariuszowych polskich i zagranicznych (m. in. nagroda dla shorta"Lilly" w konkursieToo Short To Die, wyróżnie dla scenariusza fabuły "Maryjki" w konkursie Trzy Korony Małopolska Nagroda Filmowa). Reżyserka i scenarzystka krótkometrażowej fabuły "Kamuflaż" (Grand Prix at Demakijaż Film Festival 2019, zwycięzca New Talents Competition na Easter Neighbours Film Festival 2020 i Indie Shorts Award Cannes). 

Aleksandra Świerk
Norah Mc Gettigan
Konsultantka

Scenarzystka, reżyserka i konsultantka scenariuszowa. Urodziła się w Irlandii. Ukończyła studia teatralne na University of Ulster w Irlandii Północnej, a następnie reżyserię filmową w PWSFTviT w Łodzi, gdzie od 2013 roku wykłada na wydziale scenariopisarstwa. Wiedzę scenariuszową rozwijała na różnych międzynarodowych warsztatach - między innymi Midpoint Training for Trainers.

 

Jej wielokrotnie nagradzane filmy krótkometrażowe „The Water Fight” i „A Song for Rebecca” zostały oficjalnie wybrane do konkursu Cinéfondation na MFF w Cannes. Jej film „Jak to jest być moją matką” – zrealizowany w ramach programu „30 minut” – zdobywał nagrody w całej Europie i Ameryce Północnej. W 2012 roku zrealizowała debiutancki film pełnometrażowy „Sanktuarium”. Zdobył on wiele nagród, a także nominację w kategorii najlepszy film na British Independent Film Awards 2013 oraz nominację dla najlepszej aktorki (Anne-Marie Duff) na Irish Film and Television Awards 2013. Obecnie rozwija swój drugi pełnometrażowy film fabularny.

Norah Mc Gettigan
Filip Kasperaszek
Konsultant

Ukończył Columbia University w Nowym Jorku z tytułem Master of Fine Arts oraz Szkołę Filmową w Łodzi. Absolwent licznych kursów scenariuszowych i dla konsultantów scenariuszowych, m.in.: TorinoFilmLab, Sources2, CineQuaNonLab w Meksyku, MFI Script 2 Film, Berlinale Talents, TransAtlantic Talent Lab oraz IFP Filmmakers Seminar przy Lincoln Center. Stypendysta Hollywood Foreign Press Association (organizacji przyznającej Złote Globy) i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 

Od 2014 r. wykładał scenariopisarstwo w Szkole Filmowej w Łodzi, a od 2016 r. na międzynarodowym programie scenariuszowym w Scuola Holden w Turynie. Współpracuje lub współpracował też m.in. z TorinoFilmLab, ze Szkołą Wajdy i Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty. Jako asystent prowadził zajęcia z dramaturgii na Columbia University. 

Pracował przy developmencie ponad 60 filmów fabularnych w USA, Europie, Chinach i Indiach. Obecnie skupia się na pracy w Europie, przy projektach TV oraz na pisaniu z polskimi reżyserami. 

Filip Kasperaszek
Anna Bielak
Konsultantka

Konsultantka scenariuszowa, story edytorka i scenarzystka. Szefowa Developmentu w Aurum Film (“Żeby nie było śladów”, “Król”). Opiniuje scenariusze dla różnych instytucji i programów na rynku polskim i międzynarodowym (m.in. Midpoint, Animarkt Stop Motion Forum, Baltic Pitching Forum). W latach 2016-2018 asystentka Philipa LaZebnika na warsztatach Kids Film.PRO - dedykowanych rozwojowi projektów dla dzieci i młodzieży. Współpracowała także ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty podczas organizacji Warsaw Kids Film Forum jako selekcjonerka projektów. Między 2017 a 2019 rokiem Dyrektor Artystyczna Script Fiesty - festiwalu dla scenarzystów organizowanego przez Warszawską Szkołę Filmową. 

 

Ukończyła filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, a wiedzę scenariuszową rozwijała na wielu międzynarodowych warsztatach (m.in. LIM - Less is More, Midpoint Training for Trainers i Feature Launch oraz Six Days of Practice i Script Circle w Berlinie) i pod okiem takich tutorów jak Franz Rodenkirchen i Francoise von Roy czy Séverine Cornamusaz. 

Anna Bielak
Joanna Szymańska
Dyrektorka programowa

Prezeska i wspólniczka w firmie Shipsboy. Producentka, specjalizująca się w rozwoju projektów ("development executive"), absolwentka Berlinale Talent Campus (2011) i EAVE Producers Workshop (2015). Zrealizowała kilkanaście krótko- i pełnometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych, w tym także koprodukcje międzynarodowe.  

Za film „Mleczny brat” (reż. Vahram Mkhitaryan, prod. Wajda Studio) zdobyła Nagrodę dla Najlepszego Producenta Filmów Krótkometrażowych i Dokumentalnych na 54. Krakowskim Festiwalu Filmowym. Ukończyła studia prawnicze i aktywnie angażuje się w działalność na rzecz rozwoju przemysłu filmowego w Polsce. W latach 2017-200 zasiadała w Radzie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Jest członkinią Rady Europejskiej Akademii Filmowej.  

Joanna Szymańska
Monika Łuczyk
Koordynatorka

Koordynatorka projektów w firmie Shipsboy. Od listopada 2020 roku odpowiada również za PR projektów filmowych w Shipsboy. Ukończyła studia na kierunku Zarządzanie Instytucjami Artystycznymi na Uniwersytecie Gdańskim. Współpracowała przy organizacji różnych wydarzeń branżowych m.in. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, European Film Awards, Polskich Nagród Filmowych Orły, FilmFest Gent (Belgia), Forum Kina Europejskiego Cinergia, Millenium Docs Against Gravity w Gdyni czy Short Waves Festival. 

Monika Łuczyk
Michał Fronc
Asystent koordynatora

Asystent projektów w firmie Shipsboy. Ukończył studia w Szkole Filmowej w Łodzi na kierunku Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej. W latach 2017-2020 pełnił funkcję Przewodniczącego Samorządu Studenckiego. Jest Stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2019). Jako kierownik produkcji zrealizował kilkanaście filmów krótkometrażowych. Współpracował także ze studentami z Penn State University (USA) oraz Tel Aviv University przy projektach dokumentalnych. 

Doświadczenie zawodowe zdobywał również na planach filmów fabularnych, reklamowych oraz teledysków. Współpracował przy organizacji wydarzeń branżowych, m.in. Polskich Nagród Filmowych Orły, Festiwal Łodzią po Wiśle, jak również dużych wydarzeń muzycznych, m.in. Open’er Festival. 

Michał Fronc